Jaja, het is begonnen!

4 januari 2019 - Kathmandu, Nepal

Allereerst voor ik begin met het bijhouden van mijn blog moet ik mijn excuses maar even maken. Ik geloof namelijk dat ik een flink aantal mensen behoorlijk gek heb gemaakt met mijn gezeur over wanneer ik dan eindelijk op reis ga;) Nog zoveel maanden, nog zoveel weken, nog zoveel. dagen, nog zoveel uur; hierbij dus mijn excuses voor het niet in kunnen houden van mijn enthousiasme hahaha....😅

Maarja nu is het dan eindelijk zover! Ik ben in kathmandu!!! Al liggend op een soort mega hangmat boven op een dakterras dat uitzicht heeft over de hele stad schrijf ik dit blog, maar brr wat is het koud (dat had ik effe niet zien aankomen). Gisteren  hebben merijn en ik afscheid genomen van onze familie en vriendinnen en begon onze lange reis. Aangezien we maar arme tussenjaarders zijn hadden we 2 overstappen voordat we eindelijk op het vliegveld van kathmandu aankwamen. Tenminste als je dat een vliegveld kan noemen... haha (Er stonden maar 2 kleine gebouwtjes en alles was nogal chaotisch). Wat een verschil met schiphol is dat zeg! Godzijdank is alle bagage goed aangekomen, al duurde het bij mijn bagage nogal lang voordat t verscheen wat enigszins stress veroorzaakte. Toen we buiten kwamen werden we, zoals ons al verteld was, omsingeld door taxichauffeurs die ons wel naar het hostel wilden brengen. Uiteindelijk zijn we toch maar met 1 van die opdringerige taxichauffeurs naar het hostel gereden (En hebben we natuurlijk teveel betaald). Het verkeer was zo ontzettend chaotisch en kriskras door elkaar, het was net alsof ik in een film zat. Eenmaal bij het hostel aangekomen zijn we naar onze dormkamer gegaan (die nog heel redelijk is voor de €5 die we ervoor betaald hebben) om even te settelen en zijn we daarna Kathmandu ingegaan om de wijn thamel te verkennen. Ons was verteld dat we het typisch nepalese gerecht ‘dal bhat’ maar eens moesten proeven en dit was zeker een aanrader! Dal bhat is een gerecht met rijst, curry (eventueel yoghurt) en allerlei groenten die je er doorheen kan gooien. We kregen een enorm bord voor maar €2 :). Op deze manier red ik het dus wel met mijn budget xD. Nu lekker slapen aangezien we nogal moe zijn van de lange reis en alle nieuwe indrukken. De wekker staat om 7:30, dus dat gaat nog een ramp worden voor mij als niet ochtendmens... Gelukkig is merijn er om mij wakker te maken!