Maar 1 maandje te laat

5 maart 2019 - Chiang Mai, Thailand

Hoihoi allemaal,

Het werd weer eens tijd voor een blog. Ook al ben ik inmiddels alweer uit Thailand, leek het me toch wel een leuk idee om toch nog een (of twee) Thailand blog te schrijven.

Op 1 februari (ja ik weeet het meer dan 1 maand geleden), vlogen Merijn en ik van Kathmandu naar Bangkok. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal verbaasd was over hoe ontwikkeld Bangkok was. Tuurlijk verwachtte ik een goed ontwikkelde stad, maar in vergelijking tot het arme Kathmandu, was Bangkok met al zijn snelwegen en billboards toch wel een heel groot verschil. Op het vliegveld kwamen we een argentijnse jongen tegen (Simon) die ook bij ons in een hostel in Kathmandu had gezeten, waarmee we vervolgens naar het centrum naar ons hostel zijn gegaan. Het was avond en we waren redelijk moe dus hebben snel wat gegeten en even rondgelopen, maar zijn daarna gaan slapen. De dag daarop hebben we Bangkok verkend samen met onze Argentijnse vriend (die trouwens superhomo was wat echt heel erg grappig was). We hebben heel veel tempels bezocht en werden met een goedkope tuktuk van tempel naar tempel gereden. Wel hebben we geleerd dat je nooit een tuktukchauffeur moet vertrouwen... hij kon ons wel even naar een tourist office brengen zodat we ons busticket van Bangkok naar Chiang Mai konden boeken. Uiteraard hebben wij hiervoor dus meer dan het dubbele betaald dan de normale prijs... maarja, weer wat geleerd, namelijk dat je altijd eerst moet uitzoeken hoe duur een busticket zou moeten kosten Voordat je er ook echt een gaat kopen. Een bezoekje aan khao san road die avond (de uitgaansstraat van Bangkok) kon uiteraard niet ontbreken. Tijdens het uitgaan ontmoetten we een Spaanse jongen die in Australië woonde (jaime) met wie we de volgende dag naar chinatown zijn geweest aangezien het de dag voor Chinees nieuwjaar was. Het was erg gezellig!  Die avond zijn we samen met Simon met de nachtbus naar Chiang Mai gegaan.

In Chiang Mai (stad in het noorden) arriveerden we om 5:30 in de ochtend. Dit was niet helemaal chill aangezien we nog een flink eind met onze backpack moesten lopen en onze telefoons halverwege uitvielen waardoor we iets langer opzoek waren naar ons hostel dan gepland. Ook ging de receptie pas om 8 uur s‘ochtends open waardoor we eerst nog 2 uur voor de deur moesten liggen. (Ja het leven van een backpacker is zwaaaaar (grapje)). Die dag hebben we de culturele dingen van Chiang Mai een beetje bezocht. We zijn naar wat tempels geweest en daarna hebben we een Thaise massage genomen. In de avond zijn we naar China town geweest waar een groot feest was met een markt (met heeel veel vieze vlees etenskraampjes bleghh) omdat het de eerste dag was van Chinees nieuwjaar. Er waren allemaal van die draken met mensen eronder (als jullie snappen wat ik bedoel) dus dat was wel heel leuk om mee te maken! Ook hadden we daar afgesproken met Anna en Anna, twee meisjes die we kennen van thuis. Het was erg gezellig! De volgende dag was een lekker scooterdagje. We zijn met zijn tweëen naar een heel mooie waterval gescooterd en zijn daarna door middel van het volgen van een lange zigzag weg, omhoog gescooterd naar een hele mooie tempel (waar we wel eerst weer 10000 trappen ofzo moesten beklimmen om er te komen.). De dag daarop was alweer onze laatste dag in Chiang Mai, maar wel een hele leuke dag! We besloten om een ziplinetpur te gaan doen door de jungle. In eerste instantie zouden we opgehaald worden om 8 uur ’s ochtends.... wij dus helemaal ready and set to go om 8 uur, komt de hostel eigenaresse ineens naar ons toe dat de boeking mislukt was. Dat was wel even jammer, maar gelukkig konden we het opnieuw boeken voor een paar uur later bij het hostel aan de andere kant van de straat. Het ziplinen was erg leuk, wel was het een beetje naar dat wij de enige westerse meisjes waren, waardoor de instructeurs af en toe nogal vreemde opmerkingen naar ons maakten... maarja het is azië dus daar waren we inmiddels wel aan gewend. Desalniettemin was het een ontzettend leuke dag met enorm veel ziplines waarvan sommige wel 700 meter lang!

Over een paar dagen zal ik (hopelijk) een nieuw blog schrijven over het volgende deel van Thailand!!